Aerial ® Joga to połączenie tradycyjnej jogi, z elementami pilatesu, gimnastyki powietrznej. Aerial ® Joga zwana jest także jogą antygrawitacyjną, jogą w powietrzu, lub air jogą. Ćwicząc na podwieszanych pod sufitem hamakach, doświadczasz błogiego stanu unoszenia się, dryfowania i lekkości. 

Kurs przewiduje 8 spotkań 2 razy w tygodniu, gdzie krok po kroku będziesz uczyć się pozycji jogowych w hamaku. Poznasz genezę Aerial Jogi oraz jej dobroczynny wpływ na cały organizm. Nauczysz się podstawowych chwytów oraz w dalszej części kursu, budowania własnych sekwencji ruchów. Do kursu można dołączyć maksymalnie do trzecich zajęć.

Praktyka ta łączy w sobie akrobatyczną sztukę i pozycje antygrawitacyjne. Wydłuża mięśnie, koi ewentualne bóle kręgosłupa, ułatwia wejście w pozycje odwrócone.

Aerial Joga może stwarzać wrażenie „trudnej” do opanowania, w istocie jest jednak odwrotnie! Hamak stanowi swojego rodzaju pomoc i wsparcie do wejście w pozycje, podtrzymuje wybrane części ciała, dzięki czemu możemy skoncentrować się na pracy i pogłębianiu, nie odczuwając bólu i przykurczy mięśni. Praktykujemy zawsze na miarę sowich możliwości. Cierpliwie i w miarę regularnych praktyk efekty, płynność ruchu pojawiają się.

Poniżej szczegółowy opis programu kursu na 8 zajęć

Zajęcia 1

  • dowiesz się na czym polega aerial joga ( historia, skąd pochodzi, zalety)

  • poznasz zasady bezpieczeństwa ( ubiór, przeciwwskazania)

  • jak obsługiwać hamak ( ustawienie wysokości, dbanie o materiał)

  • jakie są zaploty dłoni wokół hamaka i sposoby składania materiału

Nauczymy się:

  • podstawowych pozycji z hamakiem

  • wojownika I, II, trójkąta, skłony, psa z głową w dół, kota i krowy

  • oddawania ciężaru ciała na hamak

  • pozycji regeneracyjnych

Zajęcia 2

  • kolejne pozycje stojące: wojownik III,

  • skłony oraz asany skrętne

  • warianty z rozciąganiem nóg i tułowia

  • asany wzmacniające tułów i ramiona

Pozycje regeneracyjne i relaks na koniec zajęć.

Zajęcia 3

Rozgrzewka z poznanych już asan. Kontynuacja poznanych pozycji i ich warianty. Na tych zajęciach zaczniemy wprowadzać pozycje odwrócone.

Nauczymy się :

  • pozycji odwróconych jak bezpiecznie do nich wejść i wyjść: pies z głową w dół z wariantami zaczepionych nóg

  • asany skrętne

  • pozycję żaby

Relaks na koniec zajęć

Zajęcia 4

Rozgrzewka i sekwencja powitania słońca z poznanych już wcześniej asan.

Wzmocnimy mięśnie głębokie poprzez warianty deski i wzmocnimy ramiona. Nauczymy się:

  • jak przygotować biodra do nowych pozycji

  • latającego motyla i motyla odwróconego

  • latającego gołębia i warianty tej asany

Relaks na koniec zajęć

Zajęcia 5

Rozgrzewka i płynna sekwencja asan z nowymi pozycjami równoważnymi.

Nauczymy się:

  • pozycji świerszcza,

  • okrętu,

  • trójkąta skręconego,

    Regeneracja i relaks na koniec zajęć

Zajęcia 6

Rozgrzewka z rozszerzonej sekwencji poznanych już asan. Na tych zajęciach przygotujemy ciało w asanach do wygięć i skrętów.

Nauczymy się:

  • pół księżyca,

  • pól księżyca skręconego,

  • tancerza,

  • latającego łuku,

Relaks na koniec zajęć

Zajęcia 7

Rozgrzewka i płynna sekwencja asan. Powtórzenie nowych asan z poprzednich zajęć.

Nauczymy się:

  • sekwencji powitania słońca,

  • warianty deski,

  • latającego drzewa,

Relaks i regeneracja na koniec zajęć

Zajęcia 8

Rozgrzewka z powitania słońca. Płynna sekwencja z poznanych na kursie asan.

Nauczymy się:

  • latającego tancerza,

  • wampira,

  • płynnej sekwencji poznanych zaawansowanych asan.

Relaks na koniec zajęć

Stopień intensywności:

Co zabrać?